ipanek
The Art of sharing

Hyundai Elantra – nowy język stylistyczny

Od kiedy Hyundai przeniósł swoje studia projektowe do Europy samochody koreańskie przestały kojarzyć się z azjatycką egzotyką. Jeszcze 10 lat temu nikt nie nazwałby pojazdów z Korei Południowej ładnymi lub choćby atrakcyjnymi stylistycznie. Jednak śmiałe posunięcie szefów firmy i zatrudnienie belgijskiego designera Luca Donckerwolke otworzyło przed koncernem zupełnie nowe perspektywy. Nowy język stylistyczny doskonale prezentuje najnowszy Hyundai Elantra dostępny w wypożyczalni samochodów PANEK Rent a Car.

Hyundai Elantra – Światowa stylistyka

Luc Donckerwolke dołączył do studia projektowego Hyundaia w 2016 roku jako Szef Projektantów (Chef Designer Oficer) i od razu rozpoczął rewolucję stylistyczną modeli koreańskiego koncernu. Wcześniej pracował dla takich marek jak: Bentley, Lamborghini, Skoda i Audi. Zaprojektował między innymi modele Skoda Fabia i Octavia pierwszej generacji, Audi A4 Avant oraz Lamborghini Diablo, Gallardo i Murcielago. Pracując dla Hyundaia kompletnie odmienił wizerunek poszczególnych modeli, które stały się natychmiast rozpoznawalne na ulicach.

Najnowsze wcielenie Hyundaia Elantra jest kontynuacją języka stylistycznego, który poznaliśmy w zeszłym roku podczas premiery modelu Tucson. Jego głównymi elementami są ostre, geometryczne linie, przecinające się pośrodku karoserii nadając indywidualny charakter każdej z jego partii. Ostre cięcia uwalniają jednocześnie dynamikę drzemiącą w smukłej linii bocznej i nieco napompowanym nadkolom.

Hyundai Elantra – Nowy grill, nowy wizerunek

Drugim elementem stylistycznym, będącym znakiem rozpoznawczym Hyundaia jest ogromny przedni kaskadowy grill. W modelu Elantra nie przenika przednich reflektorów, jak w Tucsonie (pod lustrzanymi kloszami schowano charakterystyczne światła do jazdy dziennej), ale również jest elementem dominującym. Według założeń projektantów ma on przypominać lejący się stopiony metal oraz przywodzić na myśl kształty eleganckiej koreańskiej ceramiki. Całość ma oddziaływać na uczucia użytkownika wprowadzając go w stan emocjonalnego spokoju i geometrycznej harmonii.

Sensuous Sportiness

Nowy język stylistyczny Hyundaia nosi nazwę „Sensuous Sportiness”, a jego zadaniem jest „maksymalizacja ludzkich wartości emocjonalnych z rygorystycznym poczuciem proporcji, struktury, stylu i technologii”. Linia nadwozia Hyundaia Elantra poprowadzona jest nisko i gładko od przedniego słupka, aż po zakończenie tylnej klapy. Co ciekawe, na pierwszy rzut oka nic nie wskazuje na to, że samochód jest sedanem. Trzy linie łączące się na przednich drzwiach dodatkowo wzmagają poczucie dynamiki. Światło padające pod różnym kątem daje wrażenie ruchu, skutecznie oszukując ludzkie oko. Dopełnieniem linii nadwozia są tylne światła połączone poziomą listwą. Producent pozwolił klientom na wybór technologii oświetlenia (klasyczna i LED-owa) i proponuje 3 różne wariacje na temat architektury tylnych reflektorów. Z geometrycznymi panelami nadwozia świetnie korelują efektowne felgi, także narysowane z wykorzystaniem ostrych linii.

Kontakt

A jakie tajemnice odkryje przed Wami najnowszy Hyundai Elantra i jego wnętrze? Zapraszamy do rezerwacji samochodów w wypożyczalni PANEK Rent a Car. Z pewnością nie będziecie Państwo zawiedzeni stylistyką, komfortem i właściwościami użytkowymi nowego koreańskiego sedana.